تهران خیابان هنگام دانشگاه علم صنعت نبش کوچه لطفی زاده پلاک 178

روش تهیه رنگ

روش تهیه رنگ

در متن بالا اصلی‌ترین مراحل نقاشی ساختمان را با هم مرور کردیم، حال باید به نکاتی بپردازیم که دانستن آن‌ها به مانند دانستن فوت کوزه‌گری است. یکی از این نکات که در کنار تسلط بر مراحل نقاشی ساختمان باید به آن نیز تسلط داشت، روش تهیه رنگ یا همان شیوه انتخاب رنگ و آماده سازی آن است. شما باید رنگ مورد استفاده خود را بر اساس نیازهایتان انتخاب کنید، این مرحله از کار به اندازه‌ای مهم است که برای رفع ابهاماتی که پیرامون آن وجود دارد، مقالات دیگری درباره مزایا و معایب رنگ روغن، پلاستیک و اکریلیک تهیه کرده‌ایم. پس از این که رنگ مناسب برای رنگ آمیزی سطح مورد نظرتان را انتخاب کردید، باید طبق دستورالعمل‌هایی که روی قوطی رنگ نوشته شده پیش بروید تا رنگ آماده استفاده شود.

پس از این که رنگ را آماده کردید باید به کمک قلمو یا غلطک سطح مورد نظرتان را رنگ آمیزی کنید. توجه داشته باشید که رنگ آمیزی رنگ پلاستیک به کمک غلطک خیلی سخت است و هنگام کار با رنگ پلاستیک، قلمو تنها گزینه‌ای است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

روش کار با قلمو

درباره چگونگی کار با غلطک پیشتر توضیح داده‌ایم، بنابراین اکنون می‌خواهیم با آموزش چگونگی کار با قلمو، آموزش مراحل نقاشی ساختمان را به اتمام برسانیم. پیش از شروع کار با قلمو باید ابتدا گرد و خاک آن را بگیرید و برای انجام این کار کافی است کمی با انگشتان خود برس قلمو را بازی دهید. قلمو را مانند مداد در دستانتان بگیرید و نصف طول را برس را در رنگ فرو ببرید. پس از این که برس را به رنگ آغشته کردید با ضرباتی آرام و یکنواخت رنگ آمیزی را شروع کنید. توجه داشه باشید که یکنواخت بودن ریتم حرکت برس روی سطح نقاشی از اصول مهم رنگ آمیزی تمیز و منظم است. پس از استفاده از قلمو باید برس آن را به طور کامل با کمک آب و حلال‌های رنگ تمیز کنید.

حال که تئوری رنگ آمیزی ساختمان را به طور کامل فراگرفتید، وقت آن رسیده که آستین‌هایتان را بالا بزنید و کار رنگ آمیزی ساختمان خود را به اتمام برسانید. مهم نیست که کارتان چند بار خراب شود چراکه می‌توانید در صورت خراب شدن کارتان، روی لایه رنگ خراب شده را با لایه‌ای جدید بپوشانید. بنابراین از آزمون و خطا نترسید، چراکه ماحصل آزمون و خطا تجربه است و تجربه مهم‌ترین رکن انجام کارهای ساختمانی است. اگر خودتان کم آوردید، می‌توانید روی تجربه نقاشان حرفه‌ای نیز حساب کنید.

نظر بگذارید

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم
مشاوره رایگان