تهران خیابان هنگام دانشگاه علم صنعت نبش کوچه لطفی زاده پلاک 178

آموزش نقاشی ساختمان

آموزش نقاشی

صفر تا صد مراحل نقاشی ساختمان

دانستن مراحل نقاشی ساختمان می‌تواند برایتان دو مزیت به همراه داشته باشد، اول این که اگر شما صفر تا صد مراحل نقاشی ساختمان را یاد بگیرید، می‌توانید بدون صرف هزینه برای استخدام نقاش، خودتان کار نقاشی منزل خویش را انجام دهید و اینگونه از هزینه‌های خود بکاهید. دوم این که اگر شما بتوانید یک آشنایی نسبی با مراحل نقاشی ساختمان به دست بیاوید، می‌توانید نقش پررنگ‌تری در همفکری با نقاش یا طراح خانه خود ایفا کنید، به طوری که طرح نهایی خانه‌تان نزدیکی بیشتری به طرح ذهنی شما داشته باشد. توجه داشته باشید که صرف دانستن تئوری مراحل نقاشی ساختمان نمی‌تواند از شما یک نقاش بی‌نقص بسازد، لذا اگر می‌خواهید تمام مراحل نقاشی ساختمان خود را، خودتان به انجام برسانید، بهتر است قبل از شروع فرآیند نقاشی، کارتان را روی سطوح آزمایشی امتحان کنید.

یادگیری مراحل نقاشی ساختمان

خب، حالا که آستین‌هایتان را بالا زده‌اید تا مراحل نقاشی ساختمان را یاد بگیرید ابتدا باید بروید سراغ تهیه لوازم مورد نیاز، وسایلی که پیش از شروع مراحل نقاشی ساختمان به آن‌ها نیاز دارید عبارتند از قلمو، برس، سمباده، غلطک، رنگ، کاردک، حلال، آب، پودر مل و روغن الیف. پس از این که تمام وسایل را آماده کرید، نوبت ورود به مرحله اول می‌رسد. خب در گام اول باید پنچره‌های ساختمان را باز کنید و سطوحی که قصد رنگ آمیزی آن را دارید با محلول کف شست‌وشو دهید. اولین مراحل نقاشی ساختمان شاید پیش پا افتاده به نظر برسند اما در حقیقت پایه کار شما را شکل می‌دهند، بر همین اساس می‌توان گفت مراحل ابتدایی نقاشی ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

مراحل عملیاتی

دومین مرحله از مراحل نقاشی ساختمان شامل صاف کردن سطح دیوار است. حقیقت این است که یک دست نشان دادن سطوح رنگ آمیزی شده به کمک تنظیم ضخامت لایه‌های رنگی بسیار دشوار است، بنابراین باید پیش از این که رنگ آمیزی را شروع کنید، سطح مورد نظر خود را به کمک سمباده و کاردک صاف کنید.

پس از این که سطح دیوار را هموار کردید باید به کمک گچ زیرکار سطح دیوار را به طور کامل بپوشانید و پس از خشک شدن روغن، سطح دیوار را بتونه کنید. اصولا دو نوع مختلف بتونه وجود دارد که شما باید بر حسب نوع رنگی که از آن استفاده می‌کنید، یکی از این دو نوع بتوانه را آماده کنید. اگر از رنگ پلاستیک استفاده می‌کنید تنها کافی است پودر مل را با آب ترکیب کنید تا ترکیب بتونه شما آماده شود. برای تهیه بتونه روغنی نیز کافی است روغن الیف را با پودر مل ترکیب کنید و پس از به وجود آمدن این ترکیب رنگ روغن را به آن اضافه کنید. پس از ساخت بتونه و پوشاندن سطح نقاشی به وسیله آن، مجوز یادگیری سایر مراحل نقاشی ساختمان را دریافت خواهید کرد.

پس از خشک شدن بتونه باید سطح نقاشی را بار دیگر سمباده بکشید تا یک دست شود، پیش از شروع مرحله بعدی لازم است بار دیگر گرد و خاک ایجاد شده ناشی از کار با سمباده را تمیز کنید. پس از تمیز کردن سطح نقاشی، باید سطح مورد نظر را آستر بندی کنید، برای این کار می‌توانید از رنگ مخصوص آستر و یا رنگ اصلی استفاده کنید، لایه رنگ آستر باید به اندازه ضخامت داشته باشد که با تیرگی نزند. استفاده از رنگ آستر باعث یک دست به نظر رسیدن لایه‌های رنگی می‌شود که قرار است روی سطح دیوار بزنید.

نظر بگذارید

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم
مشاوره رایگان